Varför skulle någon i deras rätt sinne missa en möjlighet till gratis reklam? Svaret är, att du inte borde. Aldrig.
Det är därför du behöver för att lära sig den noggranna konsten pressmeddelande skriver och underkastelse.
Pressmeddelandet är det perfekta verktyget för gratis publicitet. De flesta vet att ideella och samhällstjänst organisationer är kapabla att få gratis publicitet med hjälp av detta verktyg. Men kan den användas för företag som verkar i vinstsyfte? Visst kan.
Om skrivit på rätt sätt och att främja rätt vinkel, kan ett pressmeddelande få ditt företag i rampljuset för lite gratis publicitet. Men du måste hålla ett par saker i åtanke.
Först ingen media utlopp kommer att göra reklam för din helg försäljning eller speciella engångs låga priser på out-of-date widgets. Om du söker publicitet för ditt företag eftersom du vill att håva in lite snabba pengar nästa helg, slösa inte din tid. Du kommer inte få den publicitet som du letar efter.
Men om du är stolt sponsor av en gemenskap händelse där allmänheten bjuds in så kan man få lite gratis publicitet. Det finns alla typer av kreativa sätt att göra detta arbete.
Anta till exempel att den nya och upprörande Springling Sisters Carnival kommer till stan. De kommer att använda ditt skyltfönster parkeringsplats att ställa upp för underhållning. Normalt är din verksamhet stängd på helger och karnevalen kommer bara att fungera på lördag och söndag. Vilken fantastisk möjlighet att kapitalisera!
Det är ett gyllene tillfälle för ett pressmeddelande. Men nämner inte ditt företag. Bara främja karneval och se till att ge den adress där karnevalen kommer att placeras - adressen till din verksamhet, som du inte kommer att nämna vid namn. Människor som läser om karnevalen i tidningen eller hör den på radion kommer att leta efter din adress. När de hittar det, kommer de att hitta din verksamhet öppen på dagarna är det normalt inte kan öppnas.
Här är vad du gör på lördag och söndag när karnevalen är i stan. Hyr en clown eller någon som representerar en maskot för din verksamhet. Låt dem stå vid ingången till karnevalen eller bredvid gatan där trafiken går förbi. De bör med en skylt reklam ditt företag är öppen eller passerar ut flygblad och broschyrer till karnevalsbesökare att bjuda in dem till din butik efter att de har haft underhållning. Främja det som en speciell Carnival Day Super Saver dag, eller en liknande särskild försäljning dag. Folk kommer att älska det.
Din butik kan främjas på detta sätt genom ett antal händelser. Anta att du hyr en lokal kändis att besöka din butik på en viss dag. Skicka ett pressmeddelande om kändis kommer att vara i din butik (den här gången kan du nämna det vid namn) på den dagen vid en viss tidpunkt. Eftersom ditt evenemang är att främja kändis, inte ditt företag, och det är ett kostnadsfritt evenemang som alla kan delta, är det troligt att d
No comments:
Post a Comment